بنام مولا

ساخت وبلاگ
25 شوال شهادت امام جعفر صادق ع تسلیت باد مرحوم قطب‌الدین راوندی روایت کرده است:‌ روزی از امام جعفر صادق(ع) سؤال کردند: روزگار خود را چگونه سپری می‌فرمایید؟حضرت(ع) در جواب فرمودند: عمر خویش را بر چهار پایه اساسی سپری می‌نمایم: می‌دانم آنچه روزی برای من مقدر شده است، به من خواهد رسید و نصیب دیگری نمی‌گردد. می‌دانم دارای وظايف و مسئولیت‌هایی هستم، که غیر از خودم کسی توان انجام آنها را ندارد. می‌دانم مرا مرگ درمی‌یابد و ناگهان بدون خبر قبلی مرا می‌رباید؛ پس باید هر لحظه آماده مرگ باشم. و می‌دانم خدای متعال بر تمام امور و حالات من آگاه و شاهد است و باید مواظب اعمال و حرکات خود باشم. (مستدرک وسائل الشیعه، محدث نوری، ج 12، ص 172، ح 15)چرا ماشیعه جعفری هستیم؟؟هیچ تاکنون به این نکته اندیشیده اید که چرا ما شیعیان راپیروان مذهب جعفری می خوانند؟ در میان امامان دوازدگانه شیعه چرا مذهب ما به ایشان انتساب یافته است؟ با توجه به این که امام جعفر صادق(ع) ششمین امام شیعه هستند مگر پیش از ایشان وضعیت شیعه چگونه بوده و به عبارت دیگر چرا مذهب شیعه علوی یاحسنی یا حسینی یا سجادی و یا باقری نامیده نشده استمن جواب این سوال را نمیدانستیم در حالی که از امام علی ع فردی بالاتر در علم وحکمت وشجاعت وتقوی پیدا نمیشود چرا شیعه علوی نیستیم در تهور وایثار جان ومال در راه خدا از امام حسین ع کسی بالاتر نبود چرا شیعه حسینی نیستیم وهمچنین امام باقر شکافنده علم وامام رضا عالم ال محمد لقب داشته است وبه هیچکدام از این امامان ما را منصوب نکردند در تمام مذاهب دنیا ما شیعیان به شیعه جعفری مشهور ومعروف هستیم تا اینکه کتاب مغز متفکر جهان شیعه را که یک فرد خارجی وبدون طرف ومسیحی بوده است در باره زندگی امام صادق ع مطالعه کرد بنام مولا...
ما را در سایت بنام مولا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 24526a بازدید : 3 تاريخ : پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 ساعت: 14:33

پس آيا كسى كه مى‌داند آن‌چه از سوى پروردگارت به تو نازل شده حق است چون كسى است كه [از ديدن چنين حقى] كور است‌؟ تنها خردمندان تذكر مى‌يابند-أَفَمَنِ.....پس آيا كسى كه مى‌داندخوشا به سعادت کسی که -أَفَمَنِ های قران را درک کند واین حقیقت را بفهمد واز کوری باطنی وظاهری دست بردارد وبداند قران کتاب نازل شده ازسوی خداست وبه حق نازل شده است براستی در اینکه قران کتاب خداست چقدر به این امر یقین دارید وچقدر شک دارید ایا خود را دراین امر محک زده ای ویا ایا تا حالا به این امر اصلا فکر کرده ی افمن های قران تلنگر های روح وفکر ما هستند ؟؟؟ این تلنگر در روح شما اثر میکند اگر عاقل باشی از این موهبت بهره میبری وازکور دلی نجات پیدا میکنی این موهبت گوارای خردمندان می باشد انان هستند که متذکر این حقیقت میشوند که کلام خداوند قران حق است ونازل شده از سوی حق است 1-أَفَمَنِ اِتَّبَعَ رِضْوَانَ اللَّهِ كَمَن بَاءَ بِسَخَطٍ مِّنَ اللَّهِ وَمَأْوَاهُ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ ‎﴿آل عمران: ١٦٢﴾‏۲. أَفَمَنْ أَسَّسَ بُنْيَانَهُ عَلَىٰ تَقْوَىٰ مِنَ اللَّهِ وَرِضْوَانٍ خَيْرٌ أَم مَّنْ أَسَّسَ بُنْيَانَهُ عَلَىٰ شَفَا جُرُفٍ هَارٍ فَانْهَارَ بِهِ فِي نَارِ جَهَنَّمَ وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ ‎﴿التوبة: ١٠٩﴾‏۳. قُلْ هَلْ مِن شُرَكَائِكُم مَّن يَهْدِي إِلَى الْحَقِّ قُلِ اللَّهُ يَهْدِي لِلْحَقِّ أَفَمَن يَهْدِي إِلَى الْحَقِّ أَحَقُّ أَن يُتَّبَعَ أَمَّن لَّا يَهِدِّي إِلَّا أَن يُهْدَىٰ فَمَا لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُونَ ‎﴿يونس: ٣٥﴾‏۴. أَفَمَن كَانَ عَلَىٰ بَيِّنَةٍ مِّن رَّبِّهِ وَيَتْلُوهُ شَاهِدٌ مِّنْهُ وَمِن قَبْلِهِ كِتَابُ مُوسَىٰ إِمَامًا وَرَحْمَةً أُولَـٰئِكَ يُؤْمِنُونَ بِهِ وَم بنام مولا...
ما را در سایت بنام مولا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 24526a بازدید : 5 تاريخ : پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 ساعت: 14:33

امام صادق عليه السلام : علمْ به آموختن نيست، بلكه آن، در حقيقت، نورى است كه خداوند تبارك و تعالى در دل هر كس كه خواهان هدايتش باشد، مى نهد بنا بر اين، اگر خواهان دانش هستى، نخست حقيقت عبوديت را در جان خودت جويا شو و دانش را از طريق به كار بستن آن بجوى و از خداوند فهم و دانايى بخواه تا تو را فهم و دانايى دهد.امام صادق عليه السلام : لَيسَ العِلمُ بِالتَّعَلُّمِ ، إنَّما هُوَ نورٌ يَقَعُ في قَلبِ مَن يُريدُ اللّه ُ تَبارَكَ و تَعالى أن يَهدِيَهُ ، فإن أرَدتَ العِلمَ فَاطلُب أوَّلاً في نَفسِكَ حَقيقَةَ العُبودِيَّةِ ، وَ اطلُبِ العِلمَ بِاستِعمالِهِ ، وَ استَفهِمِ اللّه َ يُفهِمْكَ .و چیزی را که بدان علم نداری دنبال مکن،(پیروی نکن ) زیرا گوش و چشم و قلب، همه مورد پرسش واقع خواهند شد.وَاتَّقُوا اللَّهَ ۖ وَيُعَلِّمُكُمُ اللَّهو از خدا پروا کنید، و خدا [بدین گونه‌] به شما آموزش می‌دهدهَلْ يَسْتَوِي...حال که میدانی خداوند بین جهل وعلم بین کور دلی وفهیم بودن بین عقل وجهل چقدر امتیاز و فرق قائل است پس بدنبال علم باش خداوند نفرمود ایا بین فقیر وغنی برابری هست فرمود بین کوری باطن وروشن فکری خیلی فرق است. قُل لَّا أَقُولُ لَكُمْ عِندِي خَزَائِنُ اللَّهِ وَلَا أَعْلَمُ الْغَيْبَ وَلَا أَقُولُ لَكُمْ إِنِّي مَلَكٌ إِنْ أَتَّبِعُ إِلَّا مَا يُوحَىٰ إِلَيَّ قُلْ هَلْ يَسْتَوِي الْأَعْمَىٰ وَالْبَصِيرُ أَفَلَا تَتَفَكَّرُونَ ‎﴿الأنعام: ٥٠﴾‏۲. مَثَلُ الْفَرِيقَيْنِ كَالْأَعْمَىٰ وَالْأَصَمِّ وَالْبَصِيرِ وَالسَّمِيعِ هَلْ يَسْتَوِيَانِ مَثَلًا أَفَلَا تَذَكَّرُونَ ‎﴿هود: ٢٤﴾‏۳. قُلْ مَن رَّبُّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ قُلِ اللَّهُ قُلْ أَفَاتَّخَذْتُم مِّن دُونِهِ أَوْلِيَاءَ لَا يَمْلِكُونَ بنام مولا...
ما را در سایت بنام مولا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 24526a بازدید : 5 تاريخ : پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 ساعت: 14:33

يَا بَنِي آدَمَ لَا يَفْتِنَنَّكُمُ الشَّيْطَانُ كَمَا أَخْرَجَ أَبَوَيْكُم مِّنَ الْجَنَّةِ يَنزِعُ عَنْهُمَا لِبَاسَهُمَا لِيُرِيَهُمَا سَوْآتِهِمَا إِنَّهُ يَرَاكُمْ هُوَ وَقَبِيلُهُ مِنْ حَيْثُ لَا تَرَوْنَهُمْإِنَّا جَعَلْنَا الشَّيَاطِينَ أَوْلِيَاءَ لِلَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ ‎أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَيْكُمْ يَا بَنِي آدَمَ أَن لَّا تَعْبُدُوا الشَّيْطَانَ ۖ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُّبِينٌوَيَا آدَمُ اسْكُنْ أَنتَ وَزَوْجُكَ الْجَنَّةَ فَكُلَا مِنْ حَيْثُ شِئْتُمَا وَلَا تَقْرَبَا هَـٰذِهِ الشَّجَرَةَ فَتَكُونَا مِنَ الظَّالِمِينَ ‎. يَا بَنِي آدَمَ قَدْ أَنزَلْنَا عَلَيْكُمْ لِبَاسًا يُوَارِي سَوْآتِكُمْ وَرِيشًا وَلِبَاسُ التَّقْوَىٰ ذَٰلِكَ خَيْرٌ ذَٰلِكَ مِنْ آيَاتِ اللَّهِ لَعَلَّهُمْ يَذَّكَّرُونَ .يَا بَنِي آدَمَ خُذُوا زِينَتَكُمْ عِندَ كُلِّ مَسْجِدٍ وَكُلُوا وَاشْرَبُوا وَلَا تُسْرِفُوا ۚ إِنَّهُ لَا يُحِبُّ الْمُسْرِفِينَ قُلْ مَنْ حَرَّمَ زِينَةَ اللَّهِ الَّتِي أَخْرَجَ لِعِبَادِهِ وَالطَّيِّبَاتِ مِنَ الرِّزْقِ ۚ قُلْ هِيَ لِلَّذِينَ آمَنُوا فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا خَالِصَةً يَوْمَ الْقِيَامَةِ ۗ كَذَٰلِكَ نُفَصِّلُ الْآيَاتِ لِقَوْمٍ يَعْلَمُونَ قُلْ إِنَّمَا حَرَّمَ رَبِّيَ الْفَوَاحِشَ مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَمَا بَطَنَ وَالْإِثْمَ وَالْبَغْيَ بِغَيْرِ الْحَقِّ وَأَن تُشْرِكُوا بِاللَّهِ مَا لَمْ يُنَزِّلْ بِهِ سُلْطَانًا وَأَن تَقُولُوا عَلَى اللَّهِ مَا لَا تَعْلَمُونيَا بَنِي آدَمَ إِمَّا يَأْتِيَنَّكُمْ رُسُلٌ مِّنكُمْ يَقُصُّونَ عَلَيْكُمْ آيَاتِي ۙ فَمَنِ اتَّقَىٰ وَأَصْلَحَ فَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ ‎ وَالَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَ بنام مولا...
ما را در سایت بنام مولا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 24526a بازدید : 15 تاريخ : يکشنبه 9 ارديبهشت 1403 ساعت: 20:19

هر هفته هنگامی که شب جمعه شد بعد از نماز مغرب وعشا بعداز تعقیبات نماز به چهار دعا توصیه میشود 1- اول دعای علامه مجلسی توصیه کرده است 2- دعای یا دائم الفضل 3- دعای اویس قرنی 4- گلچینی از دعای کمیل یا اگر حال دعا داشتی کامل بخوانیدگلچین دعای کمیل«بسم الله الرحمن الرحیم»اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُكَ بِرَحْمَتِكَ الَّتى وَسِعَتْ كُلَّ شَىْءٍخدايا از تو درخواست مى‌كنم، به رحمتت كه همه‌چيز را فرا گرفتهوَ بِقُوَّتِكَ الَّتى قَهَرْتَ بِها كُلَّ شَىْءٍ وَ خَضَعَ لَها كُلُّ شَىْءٍ وَ ذَلَّ لَها كُلُّ شَىْءٍو به نيرويت كه با آن بر هرچيز چيره‌ گشتى و در برابر آن هرچيز فروتنى نموده و همه‌چيز خوار شدهوَ بِجَبَرُوتِكَ الَّتى غَلَبْتَ بِها كُلَّ شَىْءٍ وَ بِعِزَّتِكَ الَّتى لا يَقُومُ لَها شَىْءٌو به جبروتت كه با آن بر همه‌چيزى فائق‌ آمدى و به عزّتت كه چيزى در برابرش تاب نياوردوَ بِعَظَمَتِكَ الَّتى مَلاَتْ كُلَّ شَىْءٍ وَ بِسُلْطانِكَ الَّذى عَلا كُلَّ شَىْءٍو به بزرگى‌ات كه همه‌چيز را پر كرده و به پادشاهى‌ات‌ كه برتر از همه‌چيز قرار گرفتهوَ بِوَجْهِكَ الْباقى بَعْدَ فَناءِ كُلِّ شَىْءٍ وَ بِأَسْمائِكَ الَّتى مَلاَتْ اَرْكانَ كُلِّ شَىْءٍو به جلوه‌ات كه پس از نابودى همه‌چيز باقى است و به نامهايت كه پايه‌هاى‌ همه‌چيز را انباشتهوَ بِعِلْمِكَ الَّذى اَحاطَ بِكُلِّ شَىْءٍ وَ بِنُورِ وَجْهِكَ الَّذى اَضاَّءَ لَهُ كُلُّ شىْءٍو به علمت كه بر همه‌چيز احاطه نموده، و به نور ذاتت كه همه‌چيز در پرتو آن‌ تابنده گشته.يا نُورُ يا قُدُّوسُ يا اَوَّلَ الاْوَّلِينَ وَ يا آخِرَ الآخِرينَاى نور، اى پاك از هر عيب، اى آغاز هر آغاز، و اى پايان هر پاياناَللّهُمَّ اغْفِرْ لِىَ الذُّنُوبَ الَّتى تَهْتِكُ الْعِصَمَخدا بنام مولا...
ما را در سایت بنام مولا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 24526a بازدید : 12 تاريخ : يکشنبه 9 ارديبهشت 1403 ساعت: 20:19

إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ ‎﴿البقرة: ١٩٠﴾‏إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ ‎﴿البقرة: ١٩٥﴾‏إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ التَّوَّابِينَ وَيُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِينَ ‎﴿البقرة: ٢٢٢﴾‏فَإِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْكَافِرِينَ ‎﴿آل عمران: ٣٢﴾‏فَإِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَّقِينَ ‎﴿آل عمران: ٧٦﴾‏وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الظَّالِمِينَ ‎﴿آل عمران: ١٤٠﴾‏وَاللَّهُ يُحِبُّ الصَّابِرِينَإِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلِينَ ‎﴿آل عمران: ١٥٩﴾‏إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ مَن كَانَ مُخْتَالًا فَخُورًا ‎﴿النساء: ٣٦﴾‏إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ مَن كَانَ خَوَّانًا أَثِيمًا ‎﴿النساء: ١٠٧﴾‏۱۴. لَّا يُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَن ظُلِمَ وَكَانَ اللَّهُ سَمِيعًا عَلِيمًا ‎إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ ‎﴿المائدة: ١٣﴾‏وَإِنْ حَكَمْتَ فَاحْكُم بَيْنَهُم بِالْقِسْطِ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَوَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الْمُفْسِدِينَ ‎﴿المائدة: ٦٤﴾‏إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ ‎﴿المائدة: ٨٧﴾‏إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْخَائِنِينَ ‎﴿الأنفال: ٥٨﴾‏إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَّقِينَإِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَّقِينَ ‎﴿التوبة: ٧﴾‏وَاللَّهُ يُحِبُّ الْمُطَّهِّرِينَ ‎﴿التوبة: ١٠٨﴾‏إِنَّهُ لَا يُحِبُّ الْمُسْتَكْبِرِينَ ‎﴿النحل: ٢٣﴾‏إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ كُلَّ خَوَّانٍ كَفُورٍ ‎﴿الحج: ٣٨﴾‏إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْفَرِحِينَ ‎﴿القصص: ٧٦﴾‏إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْمُفْسِدِينَ ‎﴿القصص: ٧٧﴾‏وَلَا تَمْشِ فِي الْأَرْضِ مَرَحًا إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ كُلَّ مُخْتَالٍ فَخُورٍ ‎﴿لقمان: ١٨﴾‏۲۹. وَجَزَاءُ سَيِّئَةٍ سَيِّئَةٌ مِّثْلُهَا فَمَنْ عَفَ بنام مولا...
ما را در سایت بنام مولا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 24526a بازدید : 13 تاريخ : يکشنبه 2 ارديبهشت 1403 ساعت: 16:40

نوایِ من به سحر آهِ عذرخواهِ من استدعایِ پیرِ مغان وردِ صبحگاهِ من استغرض ز مسجد و میخانه‌ام وصال شماستجز این خیال ندارم خدا گواهِ من استگناه اگر چه نبود اختیارِ ما جاناتو در طریقِ ادب باش، گو گناهِ من استبه تاسی از حافظ هر صبح جمعه دعای پیر مغان که همان علی ع می باشد ورد هر صبح جمعه من است بعد از نماز صبح هر جمعه دعای یستشیر علی ع را از مفاتیح الجنان حاج شیخ عباس قمی ره علیه میخوانم وبهترین راز ونیاز بین بنده وخداوند این دعا است طوری که این امر بر عارف وارسته شیخ رجبعلی خیاط مکشوف شده استازاین نظر میگویم که مراد از پیر مغان در اشعار حافظ علی ع است که در یک شعری حافظ میگویدمرید پیر مغانم زمن مرنج ای شیخکه وعده تو کردی او به جای آوردتفسیر این بیت این گونه است ما میدانییم که حضرت ادم شیخ الانبیاء است پدر تمام امت وانبیاء حضرت ادم است خداوند از او خواست که در بهشت گندم نخورد اما او به وعده خود وفا نکرد هنگامی که حضرت امیر المومنین ع ضربت خورد تمام اصحاب تا سه روز به ملاقات او میرفتند علی ع فرمود سلونی قبل ان تفقدونی پیش از انکه مرا از دست بدهید هر سوالی دارید از من بپرسید فردی بنام صعصعه پرسید یا علی تو بالاتری یا حضرت ادم شیخ الانبیا حضرت فرمود خود ستایی مکروه وزشت است اما چون سوال کردی مرا مجبور به جواب میکنی خداوند تمام نعمتهای بهشت را در اختیار ادم گذاشت جز اینکه از گندم تناول نکند اما سوگند به خدا من در حالی که حاکم مسلمین بودم در تمام عمر خود نان گندم نخوردم وبه نان جوین بسنده کردم تامن نیز مثل فقرا امت خود زندگی را سپری کنم در حالی که من از نان گندم نهی نشده بودم از این نظر من بر حضرت ادم برتری دارملذا این بیت حافظ میگویم من مرید پیر مغان علی هستم از من ناراحت نباش ای شیخ بنام مولا...
ما را در سایت بنام مولا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 24526a بازدید : 14 تاريخ : يکشنبه 2 ارديبهشت 1403 ساعت: 16:40

امام صادق ع طَلَبتُ فَراغَ القلبِ فوَجَدتُهُ في قِلَّةِ المالِ .امام صادق عليه السلام : آسايش دل را جستجو كردم و آن را در كمى مال و ثروت يافتم.الإمامُ عليٌّ عليه السلام : الزُّهدُ كُلُّهُ في كَلِمَتَينِ مِنَ القُرآنِ ، قالَ اللّه ُ تعالى : «لِكَيْلا تَأْسَوا عَلى ما فاتَكُمْ وَ لا تَفْرَحُوا بِما آتاكُمْ» فَمَن لم يَأسَ عَلَى الماضِي و لم يَفرَحْ بالاْتي فهُو الزاهِدُ .امام على عليه السلام : همه زهد در دو جمله قرآن آمده است ؛ خداوند متعال فرموده : «تا بر آنچه از دستتان مى رود، اندوهگين نشويد و بر آنچه به دستتان مى آيد، شادمانى نكنيد» . بنا بر اين ، كسى كه بر گذشته اندوه نخورد و براى آنچه به دستش مى رسد شاد نشود ، زاهد استامام حسن علیه السلام:قِيلَ لَهُ علیه‌السلام مَا الزُّهْدُ؟ قَالَ: الرَّغْبَةُ فِي التَّقْوَى وَ الزَّهَادَةُ فِي الدُّنْيَا.از امام حسن علیه السلام سؤال شد: زهد چیست؟ فرمود: دلدادگى به تقوا و دل برگرفتن از دنیا.منبع: تحف‌العقول، ص۲۲۵. زهد به چه معناست؟حضرت امیر علیه السلام زهد را بسیار زیبا تعریف کرده اند: زهد بین دو کلمه از قرآن است: «لا تاسوا علی ما فاتکم و لا تفرحو بما اتاکم» خداى سبحان فرمود: «تا بر آنچه از دست شما رفته حسرت نخورید، و به آنچه به شما رسیده شادمان مباشید» کسى که بر گذشته افسوس نخورد، و به آینده شادمان نباشد، همه جوانب زهد را رعایت کرده است. (1)اهمیت زهد و ساده زیستی برای خاطر آن است که انسان زاهد بهتر می تواند زندگی اش را خدا محور کند و در مسیر قرب الهی باشد و حب دنیا بزرگترین مانع این راه و عامل اصلی غفلت انسان از خداوند است.بنابراین زهد، نداشتن نیست؛ زهد دل بسته دنیا نبودن برای دلبستن به خدا است. این که شما هیچ مالی نداشته باشی یا خیلی سا بنام مولا...
ما را در سایت بنام مولا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 24526a بازدید : 14 تاريخ : يکشنبه 2 ارديبهشت 1403 ساعت: 16:40